Grupa Misie to wesoła grupa dzieci 4 i 5-letnich. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i chętnie chcemy uczyć się nowych zabaw a przy tym zdobywać coraz to nowe wiadomości, umiejętności i poszerzać swoje zainteresowania. Jesteśmy kreatywni, koleżeńscy i chętnie pomagamy sobie nawzajem. Uwielbiamy aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą i fajnymi zajęciami edukacyjnymi. Przed nami jednak ważne wyzwanie - wkroczenie w świat liter i liczb. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości sprostamy wszystkim zadaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nas czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.
Zamierzenia kształcąco-wychowawcze na kwiecień 2024 roku
Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Ewy Stadtmüller Wiejskie ustronie, Wiktorii Kowalskiej i Macieja
Ciechomskiego Czekolada niezgody, Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Agaty Widzowskiej Łazienki.
– usprawnią aparat mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i zabawy
– wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej Nasze emocje, Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel,
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić,
− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
− wysłuchają i nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel
− poznają pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy
− poszerzą wiedzę o emocjach
− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
− wypowiedzą się na temat przyjaźni
− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki, Odznaka przyjaciela przyrody, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich
− dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich
− będą szacować wagę przedmiotów – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości
− będą szeregować kredki według długości
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt
− przygotują płotki do makiety wiejskiego podwórka
− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika
− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych
− utworzą zdrobnienia wybranych słów
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)
− będą układać zdania z określonymi słowami
− udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne i w jaki sposób można dbać o naszą planetę − określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
− utrwalą kolory pojemników na odpady
− dowiedzą się, czym jest recykling − powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody
− dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody i w jaki sposób można ją oczyścić
− utrwalą umiejętności kodowania
− poznają legendę o powstaniu Krakowa
– poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów,
− poznają flagi różnych państw i jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− będą grały na różnych instrumentach
Tematyka :
1.Mamy różne charaktery.
2. Wiosna na wsi.
3. Dbamy o przyrodę
4. Polska – moja ojczyzna
Nauka wiersza
:
,,Nasze emocje” B. Szelągowskiej
Radość mam w sercu, więc śmieję się!
A kiedy płaczę? Gdy jest mi źle.
Często się boję, choć nie chcę wcale…
A skąd się biorą smutki i żale?
Zdarza się – nogą ze złości tupię
i myślę sobie, że coś jest głupie
albo jest wstrętne! No i co z tego!
Tak świat poznaję! Właśnie dlatego!
Czasem każdego coś zaskakuje
z tym właśnie dobrze lub źle się czuje.
Tyle się dzieje! Tak to już bywa.
Nie chcę emocji swoich ukrywać!
Nauka piosenki
:
,,Niełatwo nas pomylić”
- Patrzcie: każdy z nas jest inny.
Jeden sprytny, drugi zwinny.
Jeden złośnik, drugi – smutny.
Jeden śmieszek, drugi – rezolutny.
Ref.: Jak pieski i kotki.
Jak chmury na niebie.
Tak samo i my różnimy się od siebie.
2. Przez tę inność w żadnej chwili
nie tak łatwo nas pomylić.
Bo wyglądem się różnimy.
Mamy inne twarze, oczy, miny.
Ref.: Jak pieski i kotki…